Alla inlägg under mars 2007

Av johanna - 30 mars 2007 06:52

uppe med tuppen. har dammsugit, ätit frukost och borstar just nu tänderna. tio över sju hämtar eve mig för att dra vidare till djupvattenaerobics. skönt att komma igång tidigt.

Av johanna - 27 mars 2007 08:22

igår gick jg till mette för att fixa detsista med c- uppsatsen. fick dock ingenting gjort. ganska otippat ringde hennes pappa och lurade oss att vikariera för en hemkunskapslärare på hans skola. så vi åkte tillsammans(nördigt) och hade 2 h för en 5e klass på min gamla skola. falukornstornedous med mozarella och tomat. men men. barnen var nöjda och vi var trötta. men mette måste lära sig att säga nej till bisarra förslag.

Av johanna - 26 mars 2007 10:04

efter bion i lördags försvann eve och patrik hem. så stoffe och jag vandrade bort mot george och käkade lite mat. falafeln där är världens godaste, någons mormor höll på ett topprecept! rekomenderasidag har jag hunnit med mycket redan, vattenaerobics och betalat alla räkningar. nu ska jag rulla köttbullar för att vid tolv gå vidare till mette för plugg.nu ska jag dricka brämhults morotsjuice. nam

Av johanna - 26 mars 2007 09:59

fredagen bjöd på jobb, shopping m.m jag sov hos föräldrarna och mamma och jag kollade på chicago. bra film. älskar att man kan köpa filmer för 10kr med tidningar! lördag var mer jobb, sedan beckfilmen på bio. "den svaga länken" . mycket bra men knappast en film för bio. igår var det upp med tuppen för min förtsa golflektion kl. 09.00 sedan firade vi linette som blev sju och sedan for pappa, stoffe och jag till ulvåsa för att shoppa golfattiraljer. köpte ett par casall weatherproof pants--> tidigare 1400 nu 250! mycket bra. sedan hem till anna och david för att lägga in musik på min nya orangea ipod shuffle. pust. sedan god varm smörgåstårta hemma. sedan i säng. skönt att helgen är över. pust

Av johanna - 23 mars 2007 08:42

jobbintervju idag, förvisso inte sjukgymnast men personlig assistent till i sommar. alla jobb är bättre än kassan på willys. har klätt mig proffessionellt dagen till ära. Svarta jeans, mellanblå lyle&scott piké, svart lyle&scott v- ringad tröja över. Ljus skinnjacka och rutig halsduk. Motstå mig.

Av johanna - 22 mars 2007 21:33

igår var hanna och jag på museum, hela dagen. stadsmuseet där vi kollade på "in hate we trust" av elisabeth ohlsson wallin. en serie fotografier som anknyter till hatbrott. vilka bilder.. det var en stund av kontemplation den morgonen. jag skämdes för allas skull som gör sådana idiotiska saker.Nästa utställning var Felicia Webbs "den förbjudna kroppen" om ätstörningar. Återigen kontemplation. Sedan Människa Människa av Paul Hansen. på den utställningen kunde vi inte ens läsa bildtexten för bilderna var så starka. Vi gick igenom den utställningen på 5 minuter. Men den fastnade ändå.Så slutligen inför sänggåendet önskar jag att alla hedrar sig själva och sin kropp, är stolta över den de är och visar respekt för andra människor. Skänk också en tanke åt mindre bra levnadssituationer då och då.besökIDAHO- day

Av johanna - 22 mars 2007 15:55

på badrumshyllan i min morfars badrum finns det volymshampoo från toni& guy. bryllcreme och nattcreme för herrar. på golvet finns det en grön våg och en blå våg. man väger mindre på den ena. den vågen som ger mindre vikt står framför helkroppsspegeln. morfar har ingen aning om vilket år hans mamma föddes eller vilket som var hennes tilltalsnamn av karin alfrida olivia. morfars pappa valentin var eldare på fartyget Australia och reste java- indien- norra amerika bara under ett år av sitt liv. Han var sjöman och i hans tjänstgöringsbok finns det spår av gnistor som bränt hål. morfars mamma hette dock karin som jag, hon fick 3 barn under 20 års tid. mormors mamma hildur fick 11 barn under 20 års tid. karin önskade sig en flicka och när sista sonen var en pojke lät hon hans hår växa och lockade det över nätterna.mamma och hennes syster var på morfars pappas ö på somrarna tillsammans med mormor och morfar. karin var aldrig med, hon vinkade från kajen. under en hel sommar så åt aldrig valentin med mamma och hennes familj, han var i sin stuga och lagade sin egna mat, tvättade sin egna tvätt och gjorde allt annat själv. pärmen med släktforskning och historier står inne på morfars badrum. jag vet inte vad den gör därinne. kanske är det i det ensamma rummet minnen gör sig bäst. konstigt nog.

Av johanna - 22 mars 2007 15:51

idag hade jag gått ned 2 kg. Bättre än förra veckan då jag hade festat upp vikten 1,? kg. Nu är det mindre vikt än innan uppgången. Skönt. Frid i hjärtat.var med mamma på stan. köpte fördelsedagspresent till Linettan! skitsöta kläder. Hon fyller redan 7 år. hon som brukade vara lilla pyttet.tränat varje dag nu coh ikväll blir det box med Jonna. Hoppas hon inte spöar upp mig alltför hårt. ajaj.glad för eves skull också. fräscha härliga känslor. förlorad frihet är fantastiskt.

Ovido - Quiz & Flashcards